Sara Schrijft: Marketing 3

 Hier is nog een blog over een aantal marketingpogingen die ik gedaan heb. Ik vertel jullie hoe ik de promotie stap voor stap heb aangepakt. En natuurlijk vertel ik jullie wat het resultaat is van mijn pogingen. In de column van vandaag bespreek ik boekensites en incestorganisaties.

Incestorganisaties

Aangezien mijn boek Vlinder uit cocongaat over incest, kwam ik op het idee om incestorganisaties aan te schrijven. Op internet zocht ik de adressen op. Daarna stuurde ik hen een email met de vraag of ze wat flyers van mijn boek wilden uitleggen. Dit werd ijverig gedaan. Echt leuk als mensen enthousiast zijn over je boek. Voor het volgende boek zal ik geen incestorganisaties aanschrijven want het gaat over een ander onderwerp. Door contact op te nemen met deze organisaties heb ik geleerd dat er meer aandacht moet komen voor incest en nog belangrijker voor de slachtoffers hiervan.

Boekensites

Ook deze websites heb ik op het internet opgezocht. Ik zocht de contactgegevens samen en stuurde hen een email om te laten weten dat mijn boek ‘Vlinder uit cocon’ verschenen is. Sommige vroegen mij om hen het boek gratis toe te sturen, maar daartoe was ik niet bereid. Ik vroeg hen dan of een digitale kopie van het boek ook goed was. Dit was een paar keer het geval. Sommige sites waren zeer positief en wouden maar al te graag iets plaatsen over het boek. Het leverde me een paar reviews op en ik mocht zelf ook een paar blogposts schrijven over het boek.

http://www.boekenbeschrijfster.nl
http://www.passievoorboeken.com

Ik ga dit zeker doen voor mijn volgende boek. Het is zo belangrijk om reviews te krijgen. Misschien moet ik mij hier iets meer in verdiepen. Ik denk dat het zich zeker loont. Ik heb bovendien geleerd dat reviewers heel druk zijn. Ze hebben vaak een lange to be read lijst waardoor ze boeken moeten weigeren.

Volgende week behandel ik een ander deel van de promotie. Tot dan.